Mar 5, 2014

পোহৰৰ ছাঁত- পঞ্চম অধ্যায়

ৰাজীৱ ফুকন
Pohoror Sat Assamese Detective Novel by Rajiv Phukan 

 মূলঃ শীৰ্ষেন্দু মুখোপাধ্যায়
অনুবাদঃ ৰাজীৱ ফুকন 
উপন্যাসখনৰ সূচীপত্ৰলৈ যাবলৈ ইয়াত ক্লিক কৰক

পঞ্চম অধ্যায়

একেধৰণৰ গালি গালাজ তেওঁৰ বাবে প্ৰেছ ক্লাৱতো অপেক্ষা কৰি আছিল৷ আবেলি পাঁচ বাজিবলৈ কেই মিনিটমান থাকোতেই জয় শেঠৰ সৈতে যেতিয়া তেওঁ গৈ পাইছিল তেতিয়া ভিৰৰ বাবে প্ৰেছ ক্লাৱৰ পিছফালৰ হ'ল ঘৰটোত সুমুৱাটোৱেই কঠিন হৈ পৰিছিল৷ ঠেলা-হেঁচাৰ মাজেৰে শৱৰে যেতিয়া তেওঁক ভিতৰলৈ লৈ যায় তেতিয়াই ভিৰৰ মাজৰ পৰা কোনে জানো গালি গালাজ কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিলে৷

 
লগে লগে অৱশ্যে মাস্তান টাইপৰ কৰ্মকৰ্তা এজনে মাইকটো কাঢ়ি নি গৰ্জন কৰি উঠিল, "খবৰদাৰ! কোনোবাই বেয়া মাত মাতিলে একে ধকাই বাহিৰ কৰি দিয়া হ'ব৷ অই ৰথীন, চাচোন কাৰ মাত আছিল সেইটো৷ টানি লৈ আহ৷"
 
লগে লগে সভাস্থলী নীৰৱ হৈ পৰিল৷ মানুহজনক অৱশ্যে বিচাৰি পোৱা নগ'ল৷
 
আজিৰ কনফাৰেন্সৰ মধ্যস্থতাকাৰী হিচাপে প্ৰবীণ শিল্পী মনুজেন্দ্ৰ সেনকো অনা হৈছে৷ সৰ্বজিতৰ কাষতে বহিছে৷ সুধিলে, "ভালে আছা সৰ্বজিৎ?"
 
"দেখিছেইচোন?"
 
"তাকেই, কি যে হৈ আছে একো ধৰিবই পৰা নাই৷"
 
"ময়ো পৰা নাই৷"
 
প্ৰেছ কনফাৰেন্সৰ আৰম্ভণিতেই সেই কৰ্মকৰ্তাজনে এটা নাতিদীৰ্ঘ ভাষণ দি ক'লে, "সৰ্বজিৎ সৰকাৰৰ বিৰুদ্ধে যিবোৰ অভিযোগ উঠিছে, তেওঁ তাৰ স্পষ্টীকৰণ দিবলৈ আহিছে৷ মনত ৰাখিব এইটো প্ৰেছ কনফাৰেন্স৷ কোনোধৰণৰ হৈ-হাল্লা, গালি-গালাজ সহ্য কৰা নহ'ব৷ পৰিবেশৰ গাম্ভীৰ্যতা আৰু মৰ্যদা যাতে ক্ষুণ্ণ নহয় আশাকৰো আপোনালোকে তাৰ প্ৰতি লক্ষ ৰাখিব৷"
 
কৰ্মাকৰ্তাজন কোন সৰ্বজিতে ধৰিব নোৱাৰিলে৷ তেওঁৰ অনুমান পুলিচৰ কোনবা হ'ব চাগে৷
 
প্ৰথমতে সৰ্বজিতকে কিছু ক'বলৈ ক'লে৷ তাৰ পিছত প্ৰশ্ন৷
 
সৰ্বজিতৰ গাটো ভাল লগা নাই৷ এচিদিটিটো বাঢ়িছে৷ মানসিক ভাৰসম্যতাও যেন হেৰুৱাই পেলাইছে৷ অস্বাভাৱিক ৰিমজিম ভাৱ এটাই মূৰত হেঁচি ধৰিছে৷
 
সৰ্বজিতে অত্যন্ত শান্ত মাতেৰে ক'লে, "যিটো দুৰ্ভাগ্যজনক ঘটনা ঘটিছে, তাৰ বাবে মোক দায়ী কৰা হৈছে৷ মই কলিকতাৰ পৰা বহু দূৰত থাকো৷ খবৰ-খাতি বিশেষ নাপাওঁ৷ বহুত দেৰিকৈ মই জানিব পাৰিছো, যে মোৰ পত্নীক হেয় প্ৰতিপন্ন কৰিবলৈ আৰু মোক অপদস্থ কৰিবলৈ কোনোবাই কেইখনমান জঘন্য ছবি আঁকিছে আৰু সেইবোৰ কলিকতাত প্ৰদৰ্শনো কৰিছে৷ মই স্পষ্টভাৱে আৰু দৃঢ়তাৰে জনাব খোজো, এইবোৰ কোনোবা অসৎ আৰু নীচ মানুহৰ কাম৷ ছবি কেইখন মই অঁকা নহয়, আৰু অঁকাৰ কথাও নাহে৷ আশাকৰো পুলিচে এই বিষয়ত সঠিক তদন্ত কৰিব আৰু সেই কালপ্ৰিটটোক বিচাৰি উলিয়াব৷"
 
এখন বিখ্যাৎ ইংৰাজী দৈনিক কাকতৰ সাংবাদিক এজনে প্ৰশ্ন কৰিলে, "আপুনি অঁকা নাই, সেইটো বাৰু বুজিলো৷ কিন্তু দি পেইন্টাৰ মাষ্ট বি এ ক্ল'জ পাৰ্ছন অফ ইয়'ৰ ফেমিলি৷ চ' ইউ মাষ্ট ন' হিম৷"
 
"নাই, মই নাজানো৷"
 
এজন ডেকা সাংবাদিকে কৈ উঠিল, "বিশেষজ্ঞ সকলে কৈছে ছবি কেইখনৰ ষ্টাইল হুবহু আপোনাৰ ষ্টাইলৰ লগত মিলে৷"
 
"সেয়া হ'ব পাৰে৷ মানুহজন হয়তো ভাল নকল নবিছ৷"
 
"আপোনাৰ পৰিয়ালৰ সৈতে মনোমালিন্য আছে নেকি?"
 
"নাই, থাকিলেও সেইটো পাৰিবাৰিক কথা৷"
 
আন এজন সাংবাদিকে ক'লে, "পাৰিবাৰিক কথা পাব্লিক কৰিলে কিয়?"
 
"আপোনালোকে মানে মোৰ কথা বিশ্বাস কৰা নাই? ছবিকেইখন মই অঁকা নহয়৷ যোৱা দুবছৰ ধৰি মই কলিকতালৈ অহাই নাই৷"
 
"তাতে কি প্ৰমাণ হ'?"
 
"ছবি কেইখনত যে দুটা ল'ৰা আপোনালোকে দেখিছে, সিহঁতক মই কেতিয়াও দেখা নাই৷"
 
"সেইটো বিশ্বাসযোগ্য যুক্তি নহ'ল৷"
 
আন এজনে ক'লে, "আপোনাৰ পত্নীৰ সৈতে আপোনাৰ মনোমালিন্য আছে বুলি ওলাই আছে৷ কাজিয়াখন পুৰণা৷ আপোনাৰ পত্নীৰ ধাৰণা আপুনি তেওঁক পাব্লিকলি অপমান কৰিবলৈকে ছবিবোৰ আঁকিছে৷"
 
"নাই৷ মই ইমান নীচ নহয়৷"
 
তেনেতে হঠাৎ কৰ্মকৰ্তা সকলৰ এজনে কৈ উঠিল, "নৱদা, আপুনি কিবা ক'?"
 
নৱ দাস থিয় হ'ল৷ সেই নৱ দাস, যাক এবাৰ খঙতে মাৰিছিল সৰ্বজিতে৷ নৱৰ চুলি অলপ পকিব ধৰিছে, দেহত অলপ চৰ্বি হৈছে৷ বাকী চব একেই আছে৷
 
নৱ দাসে অনু্ত্তেজিত কন্থেৰে ক'লে, "সৰ্বজিৎ সৰকাৰে কৈছে, ছবি কেইখন তেওঁ অঁকা নহয়৷ এইটো প্ৰমাণ কৰিবলৈকে সহজ উপায় আছে৷ পুলিচৰ ফিঙ্গাৰপ্ৰিণ্ট এক্সপাৰ্টে যদি সহযোগ কৰে তেনেহ'লে সমস্যাটোৰ সমাধান সহজতে হ'ব৷ আৰ্টিষ্ট সকলে নিজৰ পেইন্টিং হেণ্ডেল কৰিব লগীয়া হয়৷ মোৰ ধাৰণা অইলত অঁকা পেইন্টিঙৰ ক'ৰবাত নহয় ক'ৰবাত আৰ্টিষ্টৰ ফিঙ্গাৰপ্ৰিন্ট পোৱা যাবই৷ সেই জঘন্য ছবি কেইখনত সৰ্বজিৎ সৰকাৰৰ ফিঙ্গাৰপ্ৰিন্ট বিচাৰি চোৱা যাওঁক৷
 
লগে লগে এটা সমৱেত গুঞ্জনধ্বনি  বাজি উঠিল কোঠাটোৰ ভিতৰত৷
 
নৱ দাসে ক'লে, "সৰ্বজিৎ, আপুনি ৰাজি নে?"
 
"ৰাজি৷"
 
"তেনেহ'লে আমি পুলিচ কৰ্তৃপক্ষক অনুৰোধ জনাম যে তেওঁলোকে ছবি কেইখন বিশেষজ্ঞৰ দ্বাৰা পৰীক্ষা কৰাওঁক৷"
 
নৱ দাস বহি পৰিল৷
 
এজন অবঙালী সাংবাদিকে ক'লে, "আই এম হিয়াৰ টু কংগ্ৰেশ্যুলেশ্যন মিঃ সৰকাৰ৷ আই থট ইউ হেভ শ্বোন গ্ৰিয়েট কাৰেজ ইন ডোজ পেইন্টিংছ৷ বাট ইফ ডোজ আৰ চাবষ্টিটিউটছ ডেন ডেট ইজ এনাডাৰ মেটাৰ৷"
 
সৰ্বজিতে মৃদু হাঁহিৰে ক'লে, "আই এম নট ডেট কাৰেজিয়াছ৷"
 
"'কে ছাৰ, ঠেংক ইউ৷"
 
আন এজন হিন্দীভাষী সাংবাদিকে ভঙা বাংলাত সুধিলে, "ছাৰ, আপুনি কি ভাবে নিজৰ ফেমিলিৰ ন্যুড অঁকাটো বেয়া?"
 
"মই সেইবোৰ নাজানো৷"
 
"আৰ ইউ এ ম'ৰেলিষ্ট?"
 
"সেয়াও ক'ব নোৱাৰো৷"
 
"আৰ্টিষ্টসকলৰ ম'ৰেল থকাতো উচিত নে?"
 
"কিয় উচিত নহ'?"
 
"মইতো ভাবো, আৰ্টিষ্টৰ কোনো সংস্কাৰ নাথাকে৷"
 
"এই ক্ষেত্ৰত মোৰ একো ক'বলগীয়া নাই৷"
 
"আপুনি সমৰ্থন নকৰে?"
 
"হয়তো সকলো সংস্কাৰ মনা নহয়৷ কিন্তু কিছুমান ভেলুজটো মানিব লগিবই৷"
 
"আৰ্টৰ ভেলু জানো বেলেগ নহয়?"
 
"মই ইমান কথা ক'ব নোৱাৰিম৷"
 
"মইতো ভাবো ইউ হেভ ডান এ কাৰেজিয়াছ ঠিং৷ ইন ফেক্ট আই কেম হিয়াৰ ফ্ৰম দিল্লী জাষ্ট টু ছেক ইয়'ৰ হেণ্ডছ৷"
 
এইবাৰ এজন বঙালী সাংবাদিকে পিছৰ পৰা মাত দিলে, "আপুনি ভয়তে সকলো অস্বীকাৰ কৰা নাইতো?"
 
"নাই৷ ভয় কিহৰ?"
 
"মিষ্টাৰ সিংঘানিয়াই কিন্তু আপোনাৰ এজেন্টৰ পৰাই ছবি কেইখন কিনিছে৷ আপোনাৰ এজেন্টেও কৈছে, ছবি কেইখন সিহঁতে আপোনাৰ তাৰ পৰাই আনিছে৷ ফিঙ্গাৰপ্ৰিন্টৰ কথাটো ওলাইছে হয়, কিন্তু সেইটো বৰ নিৰ্ভৰযোগ্য চলিউছন নহয়৷ এজন আৰ্টিষ্ট দূৰদৰ্শী হ'লে ফিঙ্গাৰপ্ৰিন্ট যাতে ছবিত নুঠে তাৰ ব্যৱস্থাও কৰিব৷"
 
সৰ্বজিতে অসহায়ভাৱে ক'লে, "ইয়াত কৈ বেছি কৰিবলগীয়া আৰু মোৰ একো নাই৷"
 
"আপোনাৰ পত্নী আৰু ছোৱালী দুজনী প্ৰেছ কনফাৰেন্সলৈ নাহিল কিয়?"
 
"সিহঁত কিয় আহিব?"
 
"আমি তেওঁলোকৰো বক্তব্য শুনিব খোজো৷"
 
"আপোনালোকে সিহঁতক এপ্ৰোছ কৰি চাব পাৰে৷"
 
"'কে, আমি মিষ্টাৰ সিংঘানিয়া আৰু জয় শেঠক কিছু প্ৰশ্ন কৰিব খোজো৷"
 
ৰিপোৰ্টাৰ সকলৰ লগতেই শকত-আবত, বগা, আভিজাত চেহেৰাৰ সিংঘানিয়া বহি আছিল৷ উঠি আহিল মাইকৰ ওচৰলৈ৷ হাতজোৰ কৰি ক'লে, "মই কোনো ভি আই পি নহয়৷ সাধাৰণ ব্যৱসায়ী৷ মোৰ কেবাটাও বেপাৰ আছে৷ আৰ্টো এটা৷ গুড মাৰ্কেট, গুড মানি৷ কোনো দুই নম্বৰি লেন-দেন নাই৷ ক্লীণ পাৰ্চেজ৷"
 
সেই বঙালী ঠাণ্ডা-মগজুৰ ৰিপোৰ্টাৰজনে সুধিলে, "মেনি ফেছেছ অফ ইভ চিৰিজৰ ছবি কেইখন আপুনি কেতিয়া কিনিছিল আৰু কাৰ পৰা?"
 
"এভ্ৰিবডি ন', দেৰ বছৰ আগতে মিষ্টাৰ শেঠৰ পৰা কিনিছিলো৷"
 
"আপুনি সৰ্বজিৎ সৰকাৰৰ বহু কেইখন ছবি কিনিছে নেকি?"
 
"হয়, মিষ্টাৰ সৰকাৰৰ বজাৰ ভাল৷"
 
"আপুনি তেওঁৰ ছবি চায়েই ক'ব পাৰিবনে যে সেইখন মিষ্টাৰ সৰকাৰেই অঁকা?"
 
"নিশ্চয় পাৰো৷"
 
"ইভ চিৰিজ সম্পৰ্কে কি ক'?"
 
"ছবি কেইখন তেখেতে অঁকা বুলিয়েই জানো৷ আৰু মই ছবি কেইখন তেওঁৰ নামতেই বিক্ৰী কৰিম, যেতিয়ালৈকে প্ৰমাণ নহয় যে সেই কেইখন তেওঁ অঁকা নহয়৷ মোৰ আৰু একো ক'ব লগীয়া নাই৷ আই এম এ হাৰ্ট পেচেন্ট৷ প্লীজ স্পেয়াৰ মি৷"
 
জয় শেঠে ক'লে, "আমি মিঃ সৰকাৰক সন্মান কৰো৷ হি ইজ নাইছ টু আছ৷"
 
"এই ছবি কেইখন কেনেদৰে আপোনালোকৰ হাতত পৰিল?"
 
"পিতাজী ৰিখিয়ালৈ গৈ লৈ আহিছিল৷"
 
"পেক কৰি আনিছিলে নে?"
 
"হয়, পিতাজীয়ে পেকাৰ লৈয়ে যায়৷"
 
"আপুনিতো শুনিলেই সৰ্বজিৎ সৰকাৰে কৈছে সেই কেইখন তেওঁ অঁকা ছবি নহয়৷"
 
"শুনিছো৷ বাট উই আৰ এট এ লছ৷"
 
"ছবিৰ বিজনেছত আপোনালোকৰ চিকিউৰিটি কেনেকুৱা?"
 
"খুব ভাল৷ পেইন্টিংছ আৰ কষ্টলি ঠিং৷ চ' উই টেক কেয়াৰ৷"
 
"নকল ছবি সুমাই যোৱাৰ সম্ভাৱনা নাই?"
 
"', ছাৰ৷"
 
"পুলিচে আপোনালোকৰ গুডাউন বা ষ্টোৰ চেক কৰিছে?"
 
"হয় ছাৰ৷"
 
"তেওঁলোকে কি কয় আমি জানিব খোজো৷"
 
সেই মাস্তান চেহেৰাৰ কৰ্মকৰ্তাজনে কৈ উঠিল, "পুলিচৰ বক্তব্য এতিয়া নহয়৷ তদন্ত চলিছে৷ এতিয়াও চব এংগল চোৱা হোৱা নাই৷"
 
সাংবাদিকজনে জয় শেঠক ক'লে, "মিঃ শেঠ, আপুনি কি ক', সৰ্বজিৎ সৰকাৰে মিছা কথা কৈছে?"
 
"' ছাৰ৷ নট দ্যাট৷"
 
"তেনেহ'লে কি ক'ব বিচাৰিছে স্পষ্টকৈ কওঁক৷"
 
"আমি মিঃ সৰকাৰ আৰু আন বহুতৰে পেইন্টিং কিনো৷ উই হেভ আদাৰ এজেন্টছ৷ চ' দিয়াৰ মে বি এ মিক্স আপ আণ্ড মে বি এ চাবষ্টিটিউছন মেড বাই চাম ৱান৷"
 
"সেইটো কেনেকৈ সম্ভৱ?"
 
জয় শেঠে মূৰ খজুৱাই ক'লে, "এনেকুৱা হ'ব পাৰে কোনোবাই ছবি কেইখন আঁকি আমাৰ ষ্ট'ৰত সুমুৱাই দিছিল৷"
 
"তেনেকুৱা হ'লেতো আপোনালোকৰ ষ্ট'ৰ ফুল প্ৰুফ নহয়৷"
 
"ফুলপ্ৰুফ নহয় সেইটো সঁচা৷ এইটো ঘটনাৰ পিছত আমি আৰু সাৱধান হৈছো৷"
 
"আপোনালোকে সৰ্বজিৎ সৰকাৰৰ ফেমিলিৰ মানুহক চিনি পায়নে?"
 
"নিশ্চয় পাওঁ৷"
 
"আপোনালোকে যেতিয়া দেখিলে ছবি কেইখন তেওঁৰ পৰিয়ালৰ মানুহক লৈ অঁকা, তেতিয়াই আপোনালোকে সেই বিষয়ে তেওঁক বা তেওঁৰ পৰিবাৰক নুসুধিলে কিয়?"
 
"আমিতো ভাবিছিলো যে মিঃ সৰকাৰেই আঁকিছে৷ উই ড'ন্ট আস্ক এনি আৰ্টিষ্ট এবাউট দিয়াৰ পেইন্টিংছ৷"
 
"মিঃ সৰকাৰৰ পৰা আপোনালেক যি ছবি কিনে তাৰ হিচাপ নিশ্চয় ৰাখে?"
 
"হয়৷"
 
"যোৱা দুবছৰত আপোনালোকে সৰ্বজিতৰ পৰা কেইখন ছবি কিনিছিল?"
 
"তেৰখন৷"
 
"তাৰ ভিতৰত দহখন ইভ চিৰিজৰ?"
 
"হয়৷"
 
"তেৰখনেই বিক্ৰী হৈছে?"
 
"নাই, তিনিখন আছে৷"
 
"এইবাৰ মিঃ সৰকাৰক সুধিব খুজিছো, আপোনাৰ হিচাপেও একেই কয় নে? দুবছৰত আপুনি এওঁলোকক তেৰখন ছবি দিছিল?"
 
"হয়৷"
 
"আপোনাৰ মতে তেৰখনৰ ভিতৰত দহখন ইভ চিৰিজৰ নহয় নিশ্চয়?"
 
"নহয়৷"
 
"তেনেহ'লে আপোনাৰ হিচাপ মতে আপোনাৰ দহখন ছবি মিছিং৷"
 
"তাকেইতো কৈছো৷"
 
"সেই দহখন ছবি কিহক লৈ অঁকা মিঃ সৰকাৰ?"
 
"প্ৰকৃতি, লেণ্ডস্কেপ, গছ গছনি, গাওঁলীয়া মানুহ এইবিলাক৷"
 
"স্পেচিফিক ক'ব নোৱাৰিব?"
 
"পৰা যাব, মোৰ নোট কৰা থাকে৷"
 
"শেঠহঁতে কিমান দিনৰ মূৰে মূৰে আপোনাৰ পৰা ছবি আনিবলৈ যায়?"
 
"বছৰত এবাৰ দুবাৰ৷"
 
"বছৰত আপুনি কেইখন ছবি আঁকে?"
 
"দহ বাৰখনতো হয়েই৷ বেছিও আঁকো কেতিয়াবা৷"
 
"বহুত বেছি নেকি?"
 
"নাই৷ তাত মোৰ অৱসৰেই বেছি৷ গতিকে অলপ বেছিকৈ আঁকিব পাৰো আৰু৷"
 
"আপুনি অকল অইল পেইন্টিঙেই আঁকেনে?"
 
"অইল বা আক্ৰিলিক৷"
 
"ছবি অঁকাৰ আগতে স্কেছ বা আউট লাইন কৰি লয়?"
 
"চব সময়তে লোৱা নহয়৷"
 
"আপুনি অৰ্ডাৰি ছবি আঁকেনে? ধৰক কাৰোবাৰ পোট্ৰেট অঁকাৰ অফাৰ পালে, ফি যদি ভাল হয়?"
 
"আঁকো৷ পিছে ৰিখিয়ালৈ যোৱাৰ পিছত আৰু অঁকা হোৱা নাই৷"
 
"অফাৰ পোৱা নাই?"
 
"পাইছো৷ কিন্তু ৰিফিউজ কৰিছো৷"
 
"আপুনি এই স্কাণ্ডেলটোৰ বিষয়ে আৰু কিবা ক'ব নেকি?"
 
"নাই৷"
 
সভা ভাঙিল৷
 
ওলাই আহি সৰ্বজিৎ যেতিয়া গাড়ীত বহিল তেতিয়াই ক'ৰবাৰ পৰা আহি তেওঁৰ কাষতে বহি পৰিল শৱৰ৷ জয় বহিল সন্মুখত, ড্ৰাইভাৰৰ কাষত৷
 
"শৱৰ? আজিৰ কনফাৰেন্স কেনেকুৱা হ'?"
 
"' '৷ উত্তেজিত নহ'ল যে সেয়াই যথেষ্ট৷"
 
"তোমাক কথা এটা কোৱা হোৱা নাই৷ টেলিফোনত কোনে জানো মাজে মাজে মোক গালি-গালাজ কৰি আছে৷"
 
"হয় নেকি? পিছে এতিয়া সেইবোৰ অস্বাভাৱিক নহয়৷"
 
"ইৰাই আজি ফোন কৰিছিল৷"
 
"কি কথা পাতিলে?"
 
"মই মোৰ ক'ব লগীয়াখিনি ক'লো৷ বিশ্বাস নকৰিলে৷"
 
"নকৰাৰেই কথা৷"
 
"শৱৰ, মই ভাবো কলিকতাত থকাৰ কোনো অৰ্থ নাই৷ ইয়ালৈকে আহিয়েই মই টায়াৰ্ড আৰু অসুস্থ অনুভৱ কৰিছো৷ কালি যদি উভতি যাওঁ, বেয়া হ'ব নেকি?"
 
"আপুনি আৰু কেইদিন মান থকাতো ভাল৷"
 
"কিয়, কোৱাচোন৷"
 
"ফৰ চাম ৰেফাৰেন্স এণ্ড ফৰ চাম হেল্প৷"
 
"তাৰ পৰা কিবা হ'ব জানো?"
 
"চাওঁচোন৷"
 
"আৰু এটা কথা৷ বিল্টু মোৰ ল'ৰা নহয়, এই কথাটো তোমাক কৈছিলো৷ কিয়যে তুমি সেইটো ইৰাক ক'লাগৈ৷"
 
কথাটোৰ পৰা ফালৰি কাটি শৱৰে ক'লে, "কালি ছবি কেইখন চাব যাব লাগিব৷"
 
পেইন্টিং কেইখন হোটেলৰ কোঠাত সজাই ৰাখিছিল সিংঘানিয়াই৷
 
শৱৰে ক'লে, "চাওঁক, কিন্তু একো নুচুব৷"
 
সিংঘানিয়াই হাঁহি ক'লে, "ফিংগাৰপ্ৰিন্ট? য়েছ, ইউ মাষ্ট বি কেয়াৰফুল৷"
 
সৰ্বজিতে ছবিকেইখন একাগ্ৰচিত্তে চাই আছিল৷ অত্যন্ত উন্নত মানদণ্ডৰ পোট্ৰেইট৷ বিদেশী ৰং আৰু তুলিকাৰে অঁকা, যিয়ে আঁকিছে তেওঁ পৈনত শিল্পী৷ নকল বুলি ধৰিবই নোৱাৰি৷ অঁ, সৰ্বজিতৰ কিছু বৈশিষ্ট এইবোৰ ছবিতো আছে৷
 
"আৰ ইউ প্লীজ্ড মিষ্টাৰ সৰকাৰ?"
 
"মোৰ প্লীজ্ড হ'বলগীয়া কিবা কাৰণ আছে জানো?"
 
"দিজ আৰ গুড পেইন্টিং ছাৰ৷"
 
"'ব পাৰে, বাট আই এম ৱৰিড৷"
 
"কিয় ছাৰ?"
 
"দি ইম্পোষ্টাৰ ইজ এ গুড পেইন্টাৰ৷"
 
"ইম্পোষ্টাৰ হওঁকেই বা নহওঁকেই, ৰিচেন্ট ক'ন্ট্ৰ'ভাৰ্ছি হেজ মেড দি পেইন্টিংছ এক্সট্ৰিমলি ভেলুৱেবল৷ যোৱাৰাতি অভাৰ টেলিফোন মই বোম্বেৰ পৰা বিগ অফাৰ পাইছো৷"
 
"কিমান বিগ?"
 
"ডেট ইজ ট্ৰেড চিক্ৰেট ছাৰ৷"
 
"তাৰ মানে ছবি কেইখন আপুনি হস্তান্তৰ নকৰিব?"
 
"নো ছাৰ৷ আই এম এ বিজনেছ মেন৷ পিছে চিন্তা নকৰিব৷ বোম্বে দিল্লীত আপোনাৰ ফেমিলিকতো কোনেও চিনি নাপায়৷"
 
"কিন্তু পাব্লিচিটি হেজ ৰিচড দোজ চিটিজ৷ নহ'লে আপুনি বিগ অফাৰ পায় জানো?"
 
"ঠিকে কৈছে৷ কিন্তু পাব্লিক স্কাণ্ডেল নহ'ব৷ কালেক্তৰে জানিলেও জানক৷ চা, কফি কিবা খাব ছাৰ?"
 
"নাই, ঠেংক ইউ৷"
 
সিংঘানিয়াই শৱৰক ক'লে, "আপোনালোকৰ ফিংগাৰপ্ৰিন্ট এক্সপাৰ্ট কেতিয়া আহিব ছাৰ?"
 
"এঘাৰটাত৷"
 
"আফ্টাৰ ডেট মে আই পেক মাই পেইন্টিংছ?"
 
"উম৷"
 
"কালি মই বোম্বেলৈ যাম৷ গমেই পাইছে মোৰ সময় নাই৷"
 
"ঠিক আছে মিঃ সিংঘানিয়া৷"
 
হোটেলৰ পৰা ওলাই আহি শেঠহঁতে দিয়া গাড়ীত বহি সৰ্বজিতে ক'লে, "তাৰমানে তুমি সিংঘানিয়াক এৰি দিলা?"
 
শৱৰে এটা নিশ্বাস পেলাই ক'লে, "উপায় নাই৷"
 
"মোৰ নামতে ছবি কেইখন চলি থাকিব?"
 
"আপাতত৷ যদি প্ৰমাণ হয় আপুনি অঁকা নাই তেনেহ'লে বেলেগ কথা৷ তেনে ক্ষেত্ৰত সিংঘানিয়াই হয়তো আপোনাৰ নামৰ স্বাক্ষৰ ছবিৰ পৰা মচি দিব৷"
 
"হুঁ৷ ৰখাব নোৱাৰিবা?"
 
"নাই, কোনখন আইনে ৰখাব?"
 
"আইন মই নাজানো, তোমালোকেহে জানিবা৷"
 
"সেয়াই৷ এনেকুৱা কেছতো আগতে নাই পোৱা৷ এয়াই প্ৰথম৷"
 
"শৱৰ, মই জানো তুমি এজন দুৰ্দান্ত পুলিচ অফিচাৰ৷"
 
"যিমান শুনিছে সিমান নহয়৷"
 
"তোমাৰ বুদ্ধি ক্ষুৰধাৰ মই জানো৷ তুমি কিবা অনুমান কৰিব পাৰিছা নে?"
 
"নাই৷"
 
"কিয় পৰা নাই শৱৰ?"
 
"বিষয়টো জটিল৷"
 
"কাৰো প্ৰতি সন্দেহ হোৱা নাই?"
 
"এতিয়াও হোৱা নাই৷"
 
"ময়ো কেনেকুৱা বিমোৰত পৰি গৈছো৷"
 
"নাভাবিব, কেইদিনমান চোৱা যাওঁক৷"
 
"মই কিমান দিন থাকিব লাগিব ইয়াত?"
 
"থাককচোন কেইদিনমান৷"
 
"মই ইয়াত উশাহ ল'ব নোৱাৰা যেন পাইছো৷"
 
"জানো৷ ছবি আঁকিছে?"
 
"আঁকিছো৷ ছবিয়েইতো জীয়াই ৰাখিছে৷"
 
"এটা কথা ক'?"
 
"কি কথা?"
 
"আপুনি কলিকতাত যাক ছবি অঁকা শিকাইছিল সিহঁতৰ মাজৰ কোনোবাই শত্ৰুতা কৰিব পাৰে নেকি?"
 
"কেনেকৈ কওঁ?"
 
"এনি হাঞ্চ?"
 
"নাই শৱৰ৷ ন' হাঞ্চ৷"
 
শৱৰৰ ভ্ৰু কোঁচখাই ৰ'ল৷
 


***

এই চিৰিজটোৰ প্ৰথমখন উপন্যাস 'ঋণ' পঢ়িবলৈ ইয়াত ক্লিক কৰক।